طرز تهیه رول کلم ترش و شیرین

مناسب برای 6 نفر

259 کالری

بوقلمون کم‌ چرب چرخ‌ شده و برنج قهوه‌ ای که با شوید تازه و دانه‌ های زیره طعم‌ دار شده‌ اند، یک ترکیب مرطوب و عالی برای داخل این رول‌ های کلم هستند.

این رول‌ها در مخلوطی از سس گوجه‌فرنگی، آب لیمو و عسل پخته می‌شوند و طعمی ترش و شیرین دارند.
 
زمان آماده سازی
40 دقیقه
 
زمان پخت
120 دقیقه
 
مواد لازم
برنج قهوه‌ ای نصف فنجان

آب ۱ فنجان

۱ کلم ساوی بزرگ حدود ۱٫۵ کیلوگرم

روغن کانولا ۱ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد متوسط، خردشده

حبه ۴ سیر، ریز خرد شده

آب لیمو ۶ قاشق غذاخوری

گوشت بوقلمون چرخ‌ شده‌ کم‌ چرب نیم کیلو گرم

شوید تازه، خرد شده 3 قاشق غذا خوری

دانه‌ ی زیره ۱ قاشق غذاخوری

نمک نصف قاشق چای خوری

فلفل، تازه آسیاب‌ شده نصف قاشق چای خوری

سس گوجه‌ فرنگی بدون نمک افزوده ۱٫۵ فنجان

استاک مرغ کم‌ سدیم ۱ فنجان

عسل ۱ قاشق غذا خوری
 
مراحل پخت
1.برنج و آب را در یک قابلمه‌ ی کوچک به جوش بیاورید. سر آن را بگذارید، شعله را کم کنید و اجازه دهید حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه آرام بجوشد تا آب، جذب برنج شود. سپس از روی شعله بردارید تا خنک شود.

2.در این حین، یک دیگ چدنی را پر از آب کنید و روی شعله‌ی بالا به جوش بیاورید. ۱۲ تا از بزرگ‌ترین برگ‌ های بیرونی کلم را به مدت ۶ دقیقه در آن بجوشانید.

سپس آنها را در آبکش خالی کنید و زیر آب سرد بگیرید تا به دمای اتاق برسند. از کلم باقی‌مانده، به اندازه‌ی ۲ فنجان خرد کنید (و بقیه را برای استفاده‌‌های دیگر کنار بگذارید).

3.روغن را در یک تابه‌ ی بزرگ روی شعله‌ ی متوسط گرم کنید. پیاز و کلم خرد شده را اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه بپزید تا نرم شوند. در این حین دائما بهم بزنید.

سیر را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه تفت دهید. ۴ قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید و آنقدر بهم بزنید تا تقریبا بخار شود. اجازه دهید ۱۰ دقیقه خنک شود.

4.گوشت بوقلمون، شوید، زیره، نمک، فلفل، مخلوط پیاز و برنج سردشده را در یک کاسه‌ی بزرگ باهم مخلوط کنید.

5.فر را تا ۳۷۵ درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. یک ظرف فر ۹ در ۱۳ اینچی را با اسپری روغن چرب کنید.

6.یک برگ کلم را روی میز برش قرار دهید و ساقه‌ی ضخیم آن را ببرید. حدود یک‌ سوم فنجان از مخلوط بوقلمون را در وسط برگ کلم بریزید. کناره‌ ها را روی مواد تا بزنید و سپس به شکل رول بپیچید. آن را از سمت درز دار روی ظرف فر قرار دهید و این کار را با بقیه‌ی برگ‌های کلم و مخلوط بوقلمون نیز انجام دهید.

سس گوجه، استاک، عسل و ۲ قاشق غذا خوری آب لیموی باقی‌ مانده را در یک کاسه‌ی متوسط باهم مخلوط کنید و به‌طور یکنواخت روی رول‌ها بریزید. روی ظرف را محکم با فویل بپوشانید.

7.رول‌ های کلم را به‌مدت ۱ ساعت در فر قرار دهید. سپس روی آنها را باز کنید و ۲۰ دقیقه‌ی دیگر در فر بگذارید. در این حین چند بار سس کف ظرف را روی رول‌ها بریزید. نکته برای آماده‌ سازی از قبل: رول‌ها را تا مرحله‌ ی ۶ آماده کنید. می‌ توانید آنها را تا ۱ روز در یخچال یا تا ۱ ماه در فریزر بگذارید.

اگر آنها را فریز کردید، قبل از پختن آنها را در طول شب در یخچال بگذارید تا یخ‌شان باز شود.
 

نکته ۱

 نوعی کلم‌ پیچ که برگ‌ های چروکیده دارد.


منبع: سایت راستینه